Jom..manjakan diri

Memandang aku ade 2 minggu untuk memanjakan diri..boring2 kite search cara nak buat scrub badan sendiri..korek2 kat dapur da jumpe brg nk buat scrub..

Byk sebenar bile aku buat search..basic yg aku cari berasakan beras..senang nak buat.hope weekend aku ade masa nak buat scrub ni..

Caranya adalah :
1. Ambil segenggam beras dan gorengkan ia tanpa minyak sehingga bewarna keperang-perangan.  Setelah itu kisarkan /tumbukkan ia.
2. Kunyit dalam anggaran sebesar ibu jari di tumbuk atau dikisar dan kemudian digaulkan bersama beras yang telah dikisar / di tumbuk tadi.
3. Ambil sedikit asam jawa, campurkan sedikit air dan tuangkan air asam jawa tersebut ke dalam campuran tadi.
4. Perapkan adunan tersebut selama lebih kurang 1 jam.
5. Apabila hendak mandi, gosokkan bahan tadi keseluruhan badan dan biar selama lima minit.
6. kemudian mandi seperti biasa.

Aku da buat da..tp aku xcampur kunyit, best kot..bile lps bilas air, kulit rasa lembut aje..mmg syokla.

Jom kite amalkan..boleh jimat xyah beli da, buat sendiri aje kat rumah.

Comments

Popular posts from this blog

Medivest Raya 2018

Lisa's Graduation Day

Kenangan bersama