Salam aidilfitri

Raya 2015...destinasi ke rumah ktorg di kmpung dulu...sbbnye nk pi ambil langsir yg ktorg pi hntr alter..kl x pasal langsir mmg aku direct ke muar kot..tp xpe itu small matter...yg penting pg raya nnti umah my father...

Jom intai ape yg ktotg cbuk kn sblm raya..bersih lmn,pasang lampu lip lap..tp belek2 tab xde gmbr plak..asal boleh lupe semua tu...sejak preggy ni byk benda yg aku lupe..laki aku pun perasan. 


Rabu
Ktorg gerak awal pg dr kl..jln mmg smooth aje..mmg syok la..direct terus smpi rumah...singgah pun isi minyak..dlm kul 10.00 da smpi..terus pi kedai langsir..ambik langsir sekali pinjam tangga da..dgn muka x malu gitew..blk umah seperti biasa umah kemas2 ape yg patut..pasang langsir, lap kipas segals, last sekali lampu lip lap kene pasang..settle br pulang tangga..hahaha x mo beli punye pasal...lepas2 ni mmg kn beli sendirila gamaknya...fitrilisa lunch kfc je, aku pun tumpang sekaki..kihkih...dlm hati byk nye hr aku nak ganti posa nnti..hadei...itu lepas beranak punye citer plak.


  penyeri la konon nye tu


Khamis
Pg khamis ktorg ke pasar..first time pi beli ayam kat pasar..sblm ni beli kat pasaraya..da siap berpotong la ni beli smpi 2 ekor..dlm masa beratur tu smpt aku tgk kedai tu jual ayam daging dgn ayam telur..ktnye ayam telur sesuai tuk masak rendang sbb daging dia liat cikit, jual 10.00 seekor..tp ayam daging based on kg..first experince yg sblm ni aku x penah nk ambil tahu..lepas ni da tau nk pilih ayam mn, beli santan..pastu blk masak laju sbb nak blk umah abah..excited la kan...tp aku yg buat sorang2..msk mcm siput..

Tp ape pun bg ank2 mkn dulu..pastu sambung lg..settle semua da pukul 6.00 nk nangis da...pack semua lauk td tu...kemas bj mandi, loading brg dlm kereta, kat kul hmpir pukul 7 jugak la br nk gerak..buka posa dlm kete..perut da berbunyi ni lapar..stop kejap jusco dulu isi perut..da x thn sgt..kfc seround dulu smpi rumah abah...

jom kita mula memasak

 
 ayam goreng utk fitrilisa mkn ler..

 
Sesi isi perut yg da berkeroncong...no ayam2 mlm tu burger shj..da kenyang continue our journey..actually kalo direct dari dr rumah aku ke rmh abh dlm 45 minit je itu pun ktorg ikut Highway AMJ..tp dlm pukul 9.30 da smpi. Mmg meriah kl kat muar..adik beradik aku rmi..anak buah pun berderet dlm..standbyduit rayo ajelakn..Tp xpe standardla rayakan.
 
Apepun selamat hari raya..
Nnti upload lg gmbr raya yea

just nak share..ucapan dari fitri iman..da pandai buat skrip sendiri walaupun ade huruf yang terbalik & salah...xpe anakku.keepitup...lame2 nanti pandai la


 

Comments

Popular posts from this blog

Medivest Raya 2018

Lisa's Graduation Day

Kenangan bersama