Kek Batik

Last Sunday, mertua aku buat mkn2, saje je jemput sedara mara. nama pun rayakan..aku nak tolong masakan main menu idokla...x reti so aku buatkan kek batik...kek yg paling senang & cepat.

 
Bahan yang diperlukan:
1 packet biskut marie - saya guna brand munchies, brand lain pun boleh digunakan
250g butter - saya guna buttercup ajer.
1 tin susu pekat manis - saya guna 1/4 tin, kalo suka manis boleh guna 1/2 tin
200g milo

Benda yang senang nak dibuat, tapi nak citer jugak:


1. mula2 biskut tu kita patah-patahkan, selalunya org patahkan 4, tapi saya ni malas saya patahkan2 ajer
 
2. cairkan butter (gmbr gelap ckit sbb buat tengah2 mlm)
 
3. kmdn masukkan milo (kasi habis 1 paket tu yea) & susu pekat.seterusnya masukkan la sekut tu.. kacau sama rata, agak kaler biskut tu dah jadi golap, tutup api & masukkan dalam bekas. jangan lame sangat nanti biskut itu lembik plak.
ni la rupa biskut tu, sepatutnya kene tekan-tekan sikit, kasi mampat.pastu masukkan dalam fridge dlm 3-4 jam..pastu boleh dipotong & ngap
 
ready to eat, rupa mmg hampeh sikit..tp rasa tetap ada
 
nak citer sikit..mmg habis lah kek tu, sebab ade org tapau bawak balik
nak kate sedap latew..hahahaha
 

Comments

Popular posts from this blog

Medivest Raya 2018

Lisa's Graduation Day

Kenangan bersama