lesson for today

Bile bercerita tentang interview...mmg kt rs gugup kan..lg2 bile tunggu turn..masa tu mcm rs.sakit perut la peningla nak muntah la..seram sejuk lg...penah suatu ketika dulu..office mate aku kt..rs mcm ade rama-rama terbang dlm perut..itu lah rasa lg2 kalo da lm menyepi dr arena mencari kerja..
hari ni aku attend satu interview..ms aku apply tu tgh mlm buta..kononnya asal scope kerja sama bolehla nk apply..esok nye diorg call utk dtg interview, dlm kesibukkan nak submit tender sempat jugak nak pegi..bile nak pi br aku search ofis tu kat mn..waduh jauh gile..dekat 1 jam lebih br smpi..mula2 nak give up da dgn hujan nye..tp alang2 da smpi pi jugak...settle session aku dm 1 jm lebih jugak, seperti biasa diorg akan call kl success.so aku pun blk.
 
Tapi lesson utk hari ialah, perkara yg patut dipertimbangkan sblm kt nak apply keje br:
1. Lokasi - mesti nearby public transport for those yg xde transport sendiri mcm aku ni
2. Offer - berbaloi dgn scope kerja yg baru
3. Off hours - tp xde isu sbb kebykn compy monday to friday.
 
Siapa pun superior xde mslh, task br blh bljr..tp yg penting asal ape yg nak ditwrkan berbaloi dgn pglm & masa yg kite akan bazirkan ditempat baru..
Dari pemerhatian saya sendiri..
Sekian

Comments

Popular posts from this blog

Medivest Raya 2018

Lisa's Graduation Day

Kenangan bersama