Projek hijau bermula

Syoknye dpt cuti panjang..al kisahnye aku cuti dari khamis membawa ke hari minggu...best wei cuti panjang, kebetulan bbysiter aku nak cuti...ktorg pun cuti bersama...idokla plan ke mana-mana pun dok rumah aje. Dalam kepala ni dok pikir bile nak start projek hijau aku tu..

Mula sekali kita cari rumputla kan, beli kat area masjid tanah aje..mahal ckit..blogwalking sana sini..kat sg buluh murah..tapi bile difikirkan jauh nak pi beli pastu nak bwk blk masjid tanah..xjadilah..first trial ktorg beli 25 keping je..
 
Penuh bonet dgn rumput aje..tambahan lg ktorg beli tnh pasir 3 bag..lps kluar dari nursery terus blk rumah..aku seram dok seat blkg, rumputkan mestila ade ulat2 yg x diingini, kalo ade cacing merayap..confirm aku melompat dlm kete.
 
Projek bermula dengan meratakan tanah, membuang batu2 & kene buang sekali rumput rumpai yang ade.
 
separuh rumput dah di letak atas tanah..kat blkg tu batu yg dah di asingkan..itu baru sikit.
 
ni antara batu yang besar
 
 while ktorg kat luar..ni keje lisa..si abang melayan ultraman
 
bile dah bosan kat dalam, main kat luar pulak..
 
tadaaaa......dah siap, agak cacat kat situ, suppose beli lagi satu baru nmpk balance..
 
tak habis lagi..kene settlekan batu2 yang banyak tu..kitaorg letak kat keliling pokok yang ade..
bersih area tu lepas hbs cabut rumput yang ade
 
Kat luar pagar pun letak pokok comel ni..sebab batu terlalu byk, susun aje kat keliling pokok..next time aku basuh batu tu & cat warni warni mesti lagi cantik kan..
 
DONE...

Comments

Popular posts from this blog

Medivest Raya 2018

Lisa's Graduation Day

Kenangan bersama