Cerita rumah baru...part II

Ok..aku nak  menyambung kisah rumah baru aku tu..part 1 aku upload gmbr masa sedang construct..so hari ni dengan rasminye aku dah dpt kunci rumah..rasa mcm dapat bby baru..seronoknyer rasa..sblm sign dokumen untuk serah kunci..kene buat visit dulu..bile da puas hati..barula sign..condition rumah aku OK..cume kotorla sbb da lame terbiarkan..tp xpela nak bsh pun bkn ade air..so abaikan ajerla kekotoran yg ada.

Walaupun ktorg rushing dari KL hari ni..tapi berbaloi kot, tercapai la impian ktorg nak jugak rumah atas tanah, walaupun jauh dr KL. selama hari ni dok dlm rumah burung ajer..kt tukar angin pulak..xpela invest dlm property x rugi malah menguntungkan..

Bile dah dpt kunci ni mcm2 bendala nak difikirkan..antara benda penting bile nk msk rumah baru:
1. Apply elektrik dgn tnb
2. Apply air dgn syarikat bekalan air
3. Pasang grill rumah..itu pun lps masuk elektrik
4. Nak bsh rumah kn tgu lps pasang meter air
5. Dah settle semua..da boleh cari lampu & kipas plak...cari wireman dan pasang la..
6. Beli perabot rumah, kitchen cabinet, langsir, brg2 letrik segala..itu saja yg teringat buat ms ni.


Banyak lagi benda yg perlu dibereskan nmpknye..kene cuti lg ni nak settle byk benda...bos nanti approved cuti sy yea..
Snap pic dari dlm kereta aje

Comments

Popular posts from this blog

Medivest Raya 2018

Lisa's Graduation Day

Kenangan bersama