Perjalanan kami bermula

Seperti yang aku rancang sebelum ni...pagi Jumaat kami da bertolak ke kg...so sampai di melaka mmg awal..jln clear la katakan..org kl.masih bekerja lg..dalam 9.30 kami da smpi masjid tanah..awal x..itu namanya berkobar-kobar..

Mmg kitaorg da plan smpi je nak singgah kedai perabot dulu sbb nak order tilam, kedai yg ktorg pi tu plak tgh buat sale..mmg dptla yg murah..lepas ni boleh la tido ngan selesa..settle 1 benda..then trs ke rmh, seperti biasa kerja2 pembersihan mmg wajib dilakukan dulu, da 2 minggu ktorg x blk, mmg berhabukla..pijak lantai sgtla x best.

Sepatutnya hari jumaat tu..mmg da deal dgn kedai gril nak psang hari ni. Janji pagi tp sampainye petang..diorg buat keje pun smpi mlm, jenuh tunggu..tp x settle gak..continue pg sabtu plak, aku tgk muka staff dia da lemau da..ape boleh buat mmg diorg kene pasang hari ni jugak..

Gril yg blm dipasang..design yg simple & x serabut mcm jiran sblh si debab ni baru bgn tido..bapak dia bwk pi buat gril inspection.. Bile da start dril tu mmg rumah berhabuk kot..so ktorg bertiga..dok dlm bilik.muka fresh masing2 sbb br bgn tido.

Brader gril tu stop keje da dkt 10.00 mlm..jenuh tunggu..tp msh blm siap 100%..diorg blk ktorg pun siap kluar pi mkn..lapar sbb berbuka ala2 je td, nasib baik byk lg kedai mkn buka, smpi rumh smbg mengemop lantai..letih gile

Sabtu pg kami tunggu x sampai brader gril..call mmg x pick up..whatapp je lyn..poyo betul..letih aku tunggu...x sbr nak tunggu diorg ni settlekan keje..sbb aku nak blk muar..stress je aku

budak 2 org ni pun x sbr nak blk muar..tp bg mainan diorg lupe kjp.pastu dok tanye aku bile nak jln

Petang jugak aku gerak ke muar..jlnraya pun smooth je..1 jam da sampai..ingat nak pi bazar, malangnye x jumpe..ktorg blk trs ke rumah..smpi2 da dekat pukul 7..sib baik sblm gerak aku da inform dulu kat along yg aku ontheway..so diorg mmg da standby msk lebih..selamatla kat situ..kalo x cukup mknn da pyh plak..

nasi ayam..menu berbuka..sodap..

xtvt sabtu malam, anyam ketupat..rasanye da berthn aku.x buat..thn ni dpt jugak tunjuk bakat terpendam..syok wei..

baru separuh bakul..nak penuhkan bakul tu jenuh wei menganyam

yang pasti, penganyam tegar bapak aku laorg kuat..along & wife aka manduryg paling teruja...anak2 akula, dpt main bunga api..mlm tu farid jd tukang supply & fatin tolong nyalakan..terlompat-lompat la diorg dpt main

Comments

Popular posts from this blog

Medivest Raya 2018

Lisa's Graduation Day

Kenangan bersama