Seminggu ramadhan

Sekejap jer dah lebih seminggu umat Islam berpuasa.. Macam x rasa kan...sedar2 dah 9 hari kita semua menunaikan ibadah puasa..Selalunye bile weekend org bercerita pasal makan or senang citer masak ape kat umah..aku ni masak ker..sejak 1day ramadhan dapur aku mmg x berasap..yg berkepul-kepul asap rumah mertua den..mane idoknyer dah hari2 aku buka puasa rumah deme..deme ler yg masak, aku beli lauk or kuih muih yg berkenan. sungguh mithali betul jadi menantu kan...so korang jgn contohi saya yer..itu sgt x bagus.

Ingat da lbh seminggu puasa, berat aku ni turunla sikit..hampeh bukan mkn susut, makin naik..pki jeans pun mkn sendat.kalo pakai t-shirt lgla..angin nak lalu dlm bj pun minta ruang...sempit dgn lemak yg ada..stress wei.
Weekend lepas ingat nak mencari bj raya fitrilisa, tp x berjumpe yg berkenaan. Baju ank x dpt bj kurung aku yg dpt... Bile da jmpe yg berkenan utk askar kecik aku tu, diorg plak xreti dok diam.. tengah2 aku  pilih baju, boleh plak fitrilisa main nyorok-nyorok kat susunan baju tu pulak, memang haru..terbantut terus nak pilih baju..baru 2 anak, rasa mcm nak pegi perang..kalo anak yg berderet tu x taula mcm mane agak2...hadoi..end up bj raya fitrilisa mmg x dpt la nak dibeli..

jumaat mlm ke jusco.saje mencuba bj tp fitri x berkenan.. 
si kecik ni pun cbuk pilihkan baju utk abg dia
ni masa ahad mlm lepas berbuka, sblm blk rumah masing2.

Comments

Popular posts from this blog

Medivest Raya 2018

Lisa's Graduation Day

Kenangan bersama