Bile anak x chat

Bile anak sakit..rasa macam separuh jiwa aku terbang..risau...xpenah anak aku muntah2..lepas makan muntah..manala aku x risau...Seperti biasa weekend mmg keje aku suka ukur shopping mall..kali ni aku ke Giant aje.tmpt feverat akulah..balik dari situ singgah dulu pi mkn..fitri masa kat kedai makan lagi dia dah ngantuk..masuk kete selamatla.sampai rumah dia minta susu..lepas minum susu tu adalah dalam 1/2 jam tido...dia kluar bilik terus ckp nak muntah...x sempat nak bwk ke toilet..melambak muntah dia kat ruang tamu...hadoi tambahan keje lagi tu...nak mengelap bagai...mula aku ingat perut dia masuk angin sbb dia xmau makan..elok jer aku suap ia nasi ngan sup..x lame tu dia muntah lagi...bile 2nd round muntah hati aku da x sedap da...
 
Masa tu pun dah pukul 6.30..so mandi2..kejut lisa...siap2 lepas maghrib terus kluar pi clinic...dalam kete tu dia minta susu lagi...masuk clinic tu muntah lagi...mujur masa tu dah mlm.x ramai org..sekejap je tunggu dah dpt jumpa doctor...masa dalam mmg kene soal siasat lah dengan doctor dari pagi..ape yang dia makan...pukul brp dia mkn...doctor suspect maybe ade yang dia tersalah mkn..tapi kalo dia salah mkn adik pun mkn benda yang sama..kedai mkn pun tempat yang biasa ktorg pergi..ntahla...aku pun x tau nak ckp...
 
Advise doctor, kurang kan susu..untuk elakkan dia muntah & tak boleh mkn benda yang pejal...balik tu x sempat aku nak bagi dia makan ubat dia dah tido...kejut pun x bgn...aku bg dia rehat...tapi ubat demam da standby takut suhu badan naik...mlm tu 2 3 kali jugak lah dia bgn minta air..fobia agaknye nak minta susu..


tengok muka dia pun aku tau dia dah tak larat
ni masa kat clinic...
 
Bangun pagi...alhamdullilah nampak mcm ok..so pagi2 tu aku bagi dia ubat semlm...start dgn ubat muntah...lepas 45 minit baru boleh mkn ubat yang lain & mula makan..so far start dengan roti dulu..no roti canai or nasi lemak for breakfast...so aku pun kene jugak la mkn benda yg sama. Pagi ahad breakfast di rumah saje...Tengahari tu ade jemputan kahwin...mula2 tu risau jugak takut dia muntah lagi..aku tgk dia elok ajer lepas mkn minum susu pulak..lega la hati aku nak pegi...sape yang kawin...anak bos aku wei..kenelah pegi..tapi masa kat situ..mmg dia melekap aje lah dgn aku..jenuh...xpelah nak melekap pun melekapla as long dia x muntah2 lagi..Balik kenduri tu mmg aku terus balik rumah..aku nak aje merayap..tapi kesiankan diorg ni...terus ajerlah blk ke rumah..
 
 
 

 
masing2 dah fresh..gift masa kat kenduri kawin tengahari tu..isi dlm dah kene mkn...tapi diorg jadi mainan pulak..macam2 la diorg berdua ni
fitri yang da chat..lega hati aku..lagipun esok da start sekolah...
 
 

Comments

Popular posts from this blog

Medivest Raya 2018

Lisa's Graduation Day

Kenangan bersama