Saya bersiaran kembali



Assalamualaikum...

Bangun pagi, celik mata..tarik nafas...fuh lega..hidup lagi..panjang lagi umur aku nie...rasanye dah lame x membebel dalam ni...mood agak ke laut..tambah2 dgn ada byk benda berlaku...lagilah blog aku ni terabai...dalam kepala ada banyak entry nak buat...tp hampeh la kan...x tersempat nak citer dlm ni...citer dalam hati ajer la...simpan panjang2 pastu telan story tu...poyo jer aku ni kan...

Moh le kite mula bicara...cuti panjang merdeka memang best..tp kami x kemana pun..balik kg aje...niat nak singgah ke muar..harapan la wei..abah aku pun merayap ke ipoh..sudahnye...aku x kemana pun..so tiga hari bercuti di rumah..projek yang aku buat..menghias Tanah aku yang ciput tu..Kitaorg beli pokok Longan King, harga pokok tu dalam RM 40.00 sebatang..bagi aku mahala..tapi dah beria org jual tu kata pokok tu sng nak jaga..hasil buah tu sebesar bola ping pong katenye...ktorg pun belilah satu..
 
Masa nak balik tu lupa plak nak amik gambar..pokok dia xlah tinggi..paras pinggang aku jer...kata penjual tu dia berbuah x ikut musim & pokok tu rendang ajer...baru tanam seminggu dah berangan da bile pokok tu nak berbuah...hahah...x sabar..gitew ler aku ni..semua x menyabar...
 
 
ni la rupe pokok tu...share dengan pakcik google..
buah dia aku x tau mcm mane rupe dia..longan biasa aku taulah..longan king ni entah..kita tunggu dan lihat bile dah mendatangkan hasil!


Bile kat kampong x byk aktivi nak buat...asal petang ajer aku ajak adie bwk fitrilisa  pi mandi pool...diorg kalo dgr mandi pool...melompat xhengat la kan...lagipun kat area padang kemunting ni banyak resort kat tepi laut..tp ade beberapa aje yg ade pool..aku suka bawak diorg mandi kat pool Ismah Beach Resort, bersih je kawasan resort dia, owner dia pun sgt friendly & charge dia murah RM 3.00 per head..tapi bilik dia sentiasa full book..laut dia mmg aku x berkenan utk bwk diorg ni mandi...x berapa bersih..
 

 
 
 
terlebih excited...budak ber2 ni je yg bwk pelampung..
 
Sekian...nanti aku sambung bersiaran... 

Comments

Popular posts from this blog

Medivest Raya 2018

Lisa's Graduation Day

Kenangan bersama