Cerita Aidiladha kami

Throwback story lagi. Aidiladha kami yg meriah sblm kami ditimpa malang..aku rasa tahun 2014 antara yg plg meriah aku sambut raya korban..selalunya mmg raya kat KL aje..tp thn ni kami sekeluarga berkesempatan blk muar..tambah seronok semua adik beradik aku ade....cume part accident tu di luar kawalan ktorg..malas nak membebel panajng..kite buat chronology lagi senang kan...

4 October 2014 
Pagi sabtu ktorg da gerak ke mka..dari mlm fitri da demam..bg ubat still sama gak, agak risau..so sepanjang jln tu dia tido aje..mmg ktorg x stop pun.. 

 
along the journey mmg dia tido aje

bile abang pki cool fever dia pun nak juga... 

plg aku x boleh blah..cat lisa pun nak pakai jugek

Smpi melaka dalam pukul 10 mcm tu, hujan plak..dlm hati da risau ni..takut kene banjir je lg..dari exit tol pedas linggi hujan lebat..smpi ke area rumah aku pun lebat..mertua aku satu kereta dengan family abang ipar aku..diorg dah smpi dulu..aku sempat menyinggah dulu tapau makanan..hujan lapor kot..fitri lepas dia muntah seplastik...nmpk mcm dah ceria..demam pun dah kebah..so lega sesangat. Bile nampak abang adam dia...terus terlompat-lompat...dari sakit terus sihat..lepas2 tu hah mmg riuh rendah la rumah aku..seronok tengok diorg berlima tu berlari-lari dalam rumah..mainan mmg xdelah..so ape yg ade itulah jadi mainan diorg..
 
 

 kreatif berganda si Alya ni...
 
aman sekejap diorg ni..mcm nilah yea kalo anak lima..berderet ajer

petang hari..bersantai tepi laut, ambil angin petang yangmendamaikan
 
 
Malam tu, part masak memasak pulak..
Menu kitaorg:
Nasi Minyak - biras aku yang masak
Ayam masak merah & ayam kari - mertua aku yang masak
Aku!!!makan aje pandai..

 
5 October 2014
Pagi tu mmg aku bercadang nak pi sembahyang raya..masjid mmg dekat dengan rumah aku, first time bwk adik ke masjid..alhamdulillah semua ok..dalam gembira..tapi terasa sayu jugak hati ni..balik tu mmg x tunggula terus ke meja makan..lapar gile dari pagi x makan..pack barang nak balik muar pulak..sblm tu penuhi jemputan sebelah rumah pulak..masa tu la bersuai kenal dengan jiran tetangga...pastu terus gerak balik muar, on the way tu sempat lagi singgah ukur TESCO, mula2 nak direct terus rumah abah..tapi teringat yang abg aku baru dapat bby..singgah la jugak beli hadiah bby..settle semua sambung our journey lagi around pukul 2.30 baru sampai.. adik beradik aku ade kecuali family kakak aku  je yg xde...tp xpe..tetap meriah..
 
tempat jatuh lagi dikenang inikan pula tempat bermain..
rumah abah yang first tu..sblh tu rumah sepupu aku..tapi penghuninya mmg x kluar rumah memerap aje kat rumah 
 
 
 
 ni la aktivi petang...main bola beramai-ramai..si gegirl baju oren tu nak jugak main bola..
anak buah aku yg 3 org tu main dalam tali air..gembira saje
sup kaki lembu in the making..nak memotong pun satu hal..
end up dapat jugak sup tulang yang kaw2.
 
Kisah sebelum kami sekeluarga dilanda musibah..cerita seronok perlu dihargai yang sedih tetap dikenang

 


Comments

Popular posts from this blog

Medivest Raya 2018

Lisa's Graduation Day

Kenangan bersama