Happy Birthday..Fitri (throwback)

Cerita pasal buffday fitri dah agak basi pun..bulan lepas kot..tapi nak mencoret jugak dalam ni..untuk kenangan. Memandangkan ni 1st entry cerita pasal buffday fitri..jom kite flashback story dari hari pertama dia melihat dunia.
Of course dia yang sulung..biasanya org lain excited bile preggy anak sulung same goes with me..tapi untuk aku ni bukan my 1st time..my second time actually..so aku agak berjaga-jaga untuk tidak miscarriage untuk kali kedua...alahan macam org lain jugak..1st trimester jer..kemudian balun la ape nak makan..tapi towards masuk ke lapan bulan tu...doctor baru find out aku ni ade banyak problem..tapi yang paling tragis, baru masuk lapan bulan dah duduk dalam labour ward..sebab ade active contraction..masa tu dalam hati mmg nervous la..ingat bersalin awal...tapi team doctor berjaya mengawal contraction dan ia berhenti..masa tu kes H1N1 tengah meriah merebak...bile aku demam panas doctor dah suspek aku pulak..Alhamdulillah clear dari wabak H1N1..tapi tak habis kat situ.masa dok hospital doctor perasan yang kaki aku bengkak..buatla x-ray kaki untuk blood clots..buat blood test jugak..finally doctor find out ape masalah aku sebenarnya..LOW POTASSIUM berserta dengan masalah jantung.
Hadei mcm2..pelik2 yang aku x penah dengar..sebab kes tu..mmg berumah tanggalah kat sepital..asal buat weekly check up mesti kene tahan..naik boring aku nak buat check up..ubat dia sgt x sdp..in between aku mkn ubat sepital kn juga support dgn mknn yg high potassium, contohnye pisang, apricot, kurma..jemu jugakla..ms tuk dlm kpl ingat asalkan x perlu stay hospital...mkn ape shj asal level potassium tu naik di paras normal.
Dipendekkan citer aku pi sepital pg raya dlm pukul 2.30 pagi camtu..& bersalin dalam pukul 12.00 tengahari..disebabkn aku ade byk problem & file aku tebal menggunung..bile da smpi ms nak deliver tu mmg rmi la yg kerumun aku tu...da mcm pesta plak...sbbnye raya, so x ramai patient pun, lgpun kes aku meriah rmi doktor nk memantau...first time mmg x pandai nak teran, mujur nurse & doktor kat situ membantu..lps bby keluar mmg lega walapun penat, tapi gembira..nak pegang bby pun reti apatah nak menyusukan dia..that the best moment bagi akula..x tahu org lain.. 

23.09.2009@12.00 tengahari..
Fitri Iman bin Mahadie..
Iman tu my faveret name..namekan dia Fitri sebab dia lahir dalam bulan syawal, amik berkat bulan mulia gitu

6 months..antara my fevered picture..macam muka girl..


ni masa fitri setahun...sebelah tu Nabila

2 tahun...small party ms birthday dia


ni masa umur fitri 3 tahun...adik dah besar

ni last year 



This year ktorg belikan cake je utk dia.tp bile nmpk cake senggih smpi ke telingga...mood pun baik aje.. Happy belated birthday...untuk fitri iman...moga dia menjadi anak yg terbaik buat mama..

Comments

Popular posts from this blog

Medivest Raya 2018

Lisa's Graduation Day

Kenangan bersama